miércoles, 27 de abril de 2016

Preposiciones en esperanto

  • Al - a, hacia / Li iros al la urbo.
  • Ĉe - en, en casa de , al lado de / Maria loĝas ĉe la patrino.
  • De - de / Mi legas la libron de pedro.
  • Da - indica cantidad / Mi trinkas iom da kafo.
  • Dum - durante / Dum la promeno mi vidis belajn arbojn.
  • En - dentro de / La infanino estas en la domo.
  • Ĝis - hasta / Anna iros ĝis tie.
  • Kun - con / mi iros kun vi al la bituko.
  • Por - para / Li faras kukojn por vendi.
  • Pro - por (causa de) / La infano ne iris al la lernejo pro la malsano.
  • Sub - debajo / la krajono estas sub la libro.
  • Sur - sobre (en contacto) / La libro estas sur la tablo.
  • Anstataû - en lugar de / Mi aĉetis panon anstataû kuko.
  • Antaû - antes, delante / Mia patro sidas anstaû la domo.
    • (Malantaû - detras de)
  • Apud - cerca de / Mi sidas apud la pordo.
  • Ekster - fuera de / La biciklo estas ekster la domo
  • El - de, desde, por (procedencia) / Maria venos el Brazilo /la libro estas legata de li = el libro es leído por él)
  • Pri - acerca de / Li parolis al ŝi pri Esperanto.
  • Sen - sin / mi promenas sen ŝuoj
  • Super - encima (sin contacto) / La birdo estas super la domo.
  • Tra - a través / Ni iris al Kanado tra Usono.
  • Ĉirkaû - alrededor / La infano ludas ĉirkaû la ĝardeno
  • Inter - entre / La plumo estas inter la libroj.
  • Kontraû - contra, frente a / La lernejo estas kontraû la malsanulejo.
  • Per - mediante / Ni iros al la urbo per aûtobuso.
  • Post - después / Mia domo estas post la lernejo.
  • Preter - más allá de (indica rebase) / La birdo flugis preter la biciklo.
  • Trans - al otro lado de / Mi loĝas trans la urbo.
  • Je - preposición indefinida /Ni visitos vin je la tria horo.

Notas
Con preposición no se usa acusativo (no confundir preposición y artículo)

Hay casos en que el acusativo puede substituir la preposición como:
  • Mi veturas al Usono - Mi veturas Usonon
  • La infano obeas al la patrino - La infano obeas la patrinon

Ejemplos
  • Mi promernas AL en la ĝardeno - Mi promenas en la gârdenoN.
    • -Yo entro paseando en el jardín.
  • Mi promenas en la gârdeno.
    • -Yo paseo en el jardín.

No hay comentarios: